Klantcase: Topslapen

okt 12, 2022

Binnen no time van lead naar hoogwaardige afspraak📞

SalesSpot werkt voor een breed scala aan B2B bedrijven om hen met hun salesprocessen te ondersteunen. Vaak doen we vergelijkbare werkzaamheden voor klanten, maar toch is iedere klant weer uniek. Dat maakt ons vak ook zo mooi. Om jullie een inkijkje te geven in verschillende samenwerkingen en onze werkwijze delen we regelmatig een klantcase. Want wist je dat wij ook van een lead een hoogwaardige afspraak kunnen maken aan de telefoon? Charlotte Pouwels vertelt je er graag meer over!

 

De Beddenspecialist

In 2018 kwam de Beddenspecialist naar ons toe met de vraag of wij ook aan leadopvolging deden. De Beddenspecialist werkt met franchise beddenwinkels en bieden vanuit daar hun assortiment en service aan. Nu was er iets nieuws, namelijk de SlaapID. (Potentiële) klanten kunnen deze SlaapID mee naar huis nemen en hier drie nachten mee slapen. Na drie nachten kunnen de vestigingen de SlaapID uitlezen en zo kunnen zij gericht advies geven, welk matras of kussen het beste bij de persoon past. Super handig en ook nog eens vrijblijvend!

De website werd aangepast en er werden campagnes voor opgesteld. Maar nu? De vestigingen zelf waren druk en hadden geen tijd om alle enthousiaste leads op te pakken. Het bellen van een lead na een week is niet relevant, maar helemaal niets met de leads doen is zonde. 

En daar kwamen wij in beeld!

 

De Beddenspecialist en SalesSpot

Een samenwerking met SalesSpot ga je aan omdat je iets uit handen wilt geven of zelf de kennis niet hebt. In dit geval; het transformeren van leads naar hoogwaardige afspraken. Niet elke vestiging wilden deze taak uit handen geven, maar Topslapen Elst en Topslapen Arnhem gingen graag met ons in zee.

De reden die geeft Charlotte zelf:

“Je hebt er geen omkijken naar, Als onderneemster heb je al zoveel te doen en vergeet je snel de lead na te bellen. Het is perfect dat een bedrijf als SalesSpot dit voor je doet.”

 

 

Topslapen klantcase

De samenwerking

Vol goede moed en met frisse energie starten wij met het bellen van de binnenkomende leads. Elke lead die binnenkomt, bellen wij binnen 2 uur. Daarnaast bellen wij leads minimaal 4 keer en dat zes dagen in de week. Maandag tot en met vrijdag bellen wij van 09:00 uur tot 21:00 uur. Op zaterdag is dit van 10:00 uur tot 15:00 uur. Op deze manier vergroten wij de kans dat wij de lead ook daadwerkelijk aan de telefoon krijgen.  

Het is voor ons natuurlijk super interessant om te horen hoe de samenwerking is bevallen. We konden het dus ook niet laten om dit aan Charlotte te vragen!

“SalesSpot is een heel fijn en accuraat bedrijf. Ik heb de samenwerking als zeer prettig ervaren.”

 

Verwachtingen

Als je een nieuwe samenwerking aangaat creëer je vaak, meestal onbewust, verwachtingen. Dat is niet gek, want je wilt natuurlijk dat de samenwerking die je aangaat ook echt succesvol is. De verwachtingen wisten wij van te voren niet en wij gingen vol goede moed aan het werk. Toen wij naar de vooropgestelde verwachtingen vroegen en of wij hieraan voldaan hadden, kregen wij het volgende antwoord:

“We hadden geen specifieke verwachtingen, maar de samenwerking verliep goed en soepel. Ook kregen we regelmatig een goede terugkoppeling.”

De samenwerking hebben wij als erg succesvol ervaren en samen hebben wij geholpen om honderden mensen aan goed en gericht beddenadvies te voorzien. Bedankt Charlotte voor de mooie woorden en de fijne samenwerking!

 

Krijg jij ook veel leads binnen, maar heb je de kennis of simpelweg de tijd niet om deze op te volgen? Wij ondersteunen je graag en helpen je met het transformeren van leads naar afspraken of deals! Kijk anders eens op onze website of neem snel, telefonisch contact met ons op!