sales transformatie

verandering naar effectieve sales

 

Als je doet wat je deed,

Dan krijg je wat je kreeg

Wij zien nog veel bedrijven op een traditionele manier verkopen doen. Een verkoper loopt afspraken na en vertelt van alles over zijn product of dienst. Het in de klant verplaatsen of zoeken naar zijn achterliggende motieven en pijnpunten gebeurt nog relatief weinig.

Het vullen van agenda’s van verkopers is in zo’n situatie vaak een grote uitdaging. Ook zijn er verkopers die graag veel offertes uitbrengen waardoor maar een laag scoringspercentage als resultaat is. Bovendien wordt hier niet kritisch gekeken of een nieuwe klant wel past bij de organisatie.

De sales transformatie aanpak van Salesspot zorgt voor extra leads en meer deals voor je salesteam. Wij leggen een koppeling tussen de sterke punten van jouw organisatie, ontwikkelingen in jouw doelgroep en de toegevoegde waarde voor je klanten. Door de laatste inzichten in efficiënte en effectieve klantbenadering toe te voegen, zorgen wij voor een toename in verkoopactiviteiten en een verbetering van de salesratio’s.

Met sales transformatie proberen we jouw salesaanpak te verbeteren of misschien zelfs radicaal te veranderen. Het simpelweg laten toenemen van verkoopactiviteiten is niet wat we onder salestransformatie verstaan. We kijken naar verbetermogelijkheden in iedere fase in de pipeline.

Start up sales
Je hebt een goed idee en wilt de markt veroveren. Hoe pak je dat aan? Wij kunnen samen met jou een commerciële strategie ontwikkelen en een plan van aanpak opstellen. SalesSpot helpt jou verder met het bepalen van jouw richting en je koers. De uitvoering van de verkoopactiviteiten doe jij zelf. Periodiek zullen we overleg plegen om de voortgang te bespreken en  je bij te sturen. Overigens ook om te kijken of we nog steeds op koers liggen om de markt te veroveren!

Scale up Sales
Ondernemers met een goed idee die een markt willen opschudden of veroveren, starten een bedrijf. De eerste klanten win jij als ondernemer zelf. Het is jouw idee, jouw bedrijf. Jij bent het bedrijf. Dan komt de fase dat je een aantoonbaar goed concept hebt en wil je meer bedrijven helpen. Dat is het moment dat je een ervaren sales professional inhuurt. Hij helpt jou om een verkoopstrategie neer te zetten en voert deze met of voor je uit.

SalesSpot werkt volgens de SalesSpot© methode.

Situatie analyse (organisatie en marktanalyse)

Propositie aanscherping (jouw sterke punten matchen met doelgroep)

Ondernemen (plan van aanpak opstellen en uitvoeren)

Turbo (een versnelling van de activiteiten en vergroten van efficiency)

Talentontwikkeling (verbetering van talent)

Transformatie kan betrekking hebben op een verandering van een functionele focus van marketing aan de ene kant en sales aan de andere kant, naar 1 geïntegreerde klanten-win-aanpak.

Transformatie kan ook betrekking hebben op het toevoegen van online leadgeneratie aan een traditionele salesaanpak waarin een verkopen zelf afspraken maakt en loopt.

Transformatie kan ook betrekking hebben op een verandering van het verkopen op basis van productvoordelen (de traditionele verkoper die aan het zenden is) naar een aanpak waarbij je de klant helpt succesvol te worden door je in zijn business te verplaatsen, zijn uitdagingen en daar waarde toe te voegen. Van inside-out naar outside-in.

Referenties

sales transformatie
leadsopvolging
interim sales
acquisitie
;