SalesSpot

Groei verder met onze SPOT-methode©

SPOT-methode©

SalesSpot is dé strategische partner die jouw groei ambities realiseert.

Dit doen wij onder andere door middel van onze eigen SalesSpot aanpak:  de SPOT-methode©. 

Met onze SPOT-methode© brengen wij in kaart waar in jouw organisatie de groeikansen zitten en geven wij jou een adviesrapport hoe jij jouw organisatie kan laten groeien. 

 

Situatie

De ‘S in de SPOT- methode is van Situatie en geeft inzicht in de huidige interne situatie: waar kan jouw organisatie scherper als het gaat over de huidige organisatie, de processen en de prestaties van het (sales)team.

Propositie

De ‘P’ in de SPOT-methode is van Propositie en hierbij onderzoeken wij waar de groei of verbetering zit met betrekking tot jullie aanbod (producten of diensten), de huidige klanten en het markt-potentieel.

Optimalisatie

Na deze grondige scan van de huidige verkooporganisatie en het scherpstellen van de unieke verkoop propositie, is het nu tijd voor de ‘O’ van Optimalisatie: de resultaten  structureren en uitwerken in een optimalisatie-voorstel. 

Transitie

Nu de Situatie, Propositie en Optimalisatie zijn uitgewerkt kunnen we onder de ‘T’ van Transitie  verbeteringen voor groei en kostenbesparingen uitrollen en toepassen.

De Transitie fase houdt in dat je de veranderingen en stappen daadwerkelijk implementeert in de verkooporganisatie. Bij de presentatie van het optimalisatievoorstel, kunnen we bespreken of en hoe wij je daar verder mee kunnen ondersteunen. 

Weten hoe de SPOT-Methode jouw organisatie kan helpen? 

Veel gestelde vragen

Wat kost het om SalesSpot deze SPOT-methode® bij ons uit te laten voeren?

Wij vertellen je dit graag persoonlijk, maar voor de kosten hoef je het niet te laten! 

Hoeveel tijd kost het?

In totaal hebben wij ongeveer 5 werkdagen nodig, waarvan 1 a 1,5 dag bij jullie op kantoor om de juiste mensen te interviewen.

Wanneer zouden jullie kunnen starten?

De planning voor start is wisselend, maar meestal kunnen wij binnen 3 weken starten met het onderzoek.

SalesSpot is

Gericht op de juiste match

Wij vinden het niet alleen belangrijk dat de interim sales professional resultaat boekt. Voor ons is het verzorgen van de juiste match net zo belangrijk:

• wat heeft de organisatie nodig?
• wie past het beste waar?
• met welke kwaliteiten en competenties is de organisatie het meest verzekerd van resultaat?

Onze interim sales professionals voelen zich (mede) verantwoordelijk van het proces tot het resultaat bereikt is. Ze overtreffen daarbij graag de verwachtingen.

Referenties

SPOT - methode©

Situatie

Propositie

Optimalisatie

Transitie