Online sales

Klanten naar je toe laten komen?

Laat klanten naar jou toekomen

Social selling is een belangrijk onderdeel geworden van je marketing communicatie strategie en is niet meer weg te denken uit het huidige werkveld. Maar hoe kan je social selling nu optimaal inzetten, zodat je hier ook daadwerkelijk nieuwe klanten of relaties uithaalt?

Social selling is niets meer dan het inzetten van je social mediakanalen, je website en klantcommunicatie om interactie met je doelgroep of je potentiële klant te creëren. Je warmt je doelgroep op met de boodschap die jij aan ze wilt vertellen. 

De digitalisering is nog steeds in volle gang en online zichtbaarheid is belangrijker dan ooit. Steeds vaker zoekt men naar informatie via hun social mediakanalen en dit speelt een doorslaggevende rol in het beslissingsproces. 

In de traditionele verkoop lok je klanten naar je toe, om een snelle verkoop te realiseren. Bij social selling is dit andersom. Het is de kunst om je klanten naar je toe te laten komen en samen een langdurige relatie op te bouwen. 

Bij SalesSpot verdelen wij social selling onder in de volgende categorieën:

Afbeelding social media

Social media management

Social media is meer dan alleen een manier om contact met je vrienden te onderhouden. Het is een ongekend krachtig marketinginstrument om je te verbinden met (potentiële) klanten. Het gaat verder dan alleen te vertellen wat je product of dienst inhoudt. 

afbeelding content marketing

Contentmarketing

Wat is content en wat houdt het in? Eigenlijk is het heel simpel. Alles wat zichtbaar of hoorbaar is op een webpagina is content. Dit geldt ook voor de inhoud op de social mediakanalen van een bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn: tekst, afbeeldingen, video’s, audio, documenten en games. 

 

Afbeelding SEO

SEO optimalisatie

In veel gevallen is SEO het startpunt van je marketing communicatie aanpak. Daarnaast is het een belangrijk onderdeel voor het lange termijn succes van je online vindbaarheid. Wil je meer bezoekers naar je website genereren via zoekmachines, maar wil je niet adverteren? Dan is SEO de way to go voor jouw organisatie.

 

Afbeelding blog

Blogs

Bloggen is tegenwoordig dé manier om je bedrijf op de kaart te zetten. Het is het regelmatig delen van artikelen en verhalen op je eigen website en social media kanalen. Bedrijfsblogs vervullen de informatiebehoefte en hiermee kan je de specialisatie van de onderneming naar voren laten komen. Het schrijven van goede inhoudelijke blogs geven jouw organisatie aanzien en identiteit.

 

Afbeelding leadopvolging

Leadopvolging

Het binnenhalen van leads is natuurlijk geweldig, maar het werk is dan nog niet helemaal klaar. De opvolging is minstens zo belangrijk. Wij hebben in ons eigen netwerk gemerkt dat het opvolgen van nieuwe en potentiële leads iets is waar veel ondernemers nauwelijks tijd voor hebben. Dit is natuurlijk hartstikke zonde. Als je deze leads niet opvolgt, laat je de een na de andere omzetkans liggen.

 

B2B en B2C communicatie

B2B en B2C communicatie

Het is belangrijk om als bedrijf goed in kaart te brengen wie je doelgroep is. Bevind jij je op de B2B markt en verkoop je, jouw producten of diensten uitsluitend aan bedrijven? Of zit jij op de B2C markt en richt jij je op particulieren?

 

SalesSpot is

Gericht op de juiste match

Wij vinden het niet alleen belangrijk dat de interim sales professional resultaat boekt. Voor ons is het verzorgen van de juiste match net zo belangrijk:

• wat heeft de organisatie nodig?
• wie past het beste waar?
• met welke kwaliteiten en competenties is de organisatie het meest verzekerd van resultaat?

Onze interim sales professionals voelen zich (mede) verantwoordelijk van het proces tot het resultaat bereikt is. Ze overtreffen daarbij graag de verwachtingen.    

Referenties

SPOT - methode©

Situatie

Propositie

Optimalisatie

Transitie