Bereken jouw voordeel

Algemene voorwaarden

1
Artikel 1: Definities
1.1 SalesSpot, gevestigd te Leusden, KvK-nummer 65929489, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als
Opdrachtnemer.
1.2 De wederpartij van Opdrachtnemer wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als Opdrachtgever.
1.3 Partijen zijn Opdrachtnemer en Opdrachtgever samen.
1.4 Met de overeenkomst wordt bedoeld de in onderling overleg tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer te
bepalen werkzaamheden die door de Opdrachtnemer verricht dienen te worden en de voorwaarden waaronder
dit dient te geschieden.
Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle verrichte diensten die worden uitgevoerd door
Opdrachtnemer in het kader van een opdracht, zoals onder meer maar niet beperkt tot, algemene
bedrijfsadvisering aan ondernemers, leads opvolging, interim sales- en acquisitieondersteuning.
Opdrachtgever dient de Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk te accepteren.
2.2 Wijzigingen van, of aanvulling op deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn
bevestigd door Opdrachtnemer.
Artikel 3: Geldigheid
3.1 Deze algemene leveringsvoorwaarden regelen de rechtsverhoudingen tussen Opdrachtgever en
Opdrachtnemer. Bovendien vormen zij een integraal onderdeel van de overeenkomst.
3.2 Indien partijen van enige bepaling van deze voorwaarden in onderling overleg wensen af te wijken dient dat
schriftelijk worden vastgelegd.
3.3 Indien de algemene voorwaarden eenmaal van toepassing zijn, zijn zij ook zonder nadere verklaring van
toepassing op nieuwe overeenkomsten tussen partijen.
Artikel 4: Offertes
4.1 Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, zijn alle offertes vrijblijvend.
4.2 Een offerte van Opdrachtnemer heeft altijd een geldigheidsduur van 30 dagen, tenzij anders aangegeven.
4.3 Indien er binnen deze termijn geen overeenstemming bereikt met Opdrachtnemer, kunnen door de wederpartij
geen rechten meer worden ontleend. Na verloop van 30 dagen komen de offertes integraal te vervallen.
Artikel 5: Aansprakelijkheid
5.1 Opdrachtnemer verplicht zich de ter verrichte diensten naar beste vermogen uit te voeren.
5.2 Opdrachtnemer is jegens Opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van een ernstige
toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst waarvan kan worden gesproken indien
Opdrachtnemer niet de vereiste zorgvuldigheid en deskundigheid in acht neemt bij uitvoering van deze
overeenkomst.
5.3 De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een
overeenkomst ontstaat slechts indien Opdrachtgever Opdrachtnemer onverwijld schriftelijk in gebreke stelt,
waarbij een redelijke termijn voor de zuivering van de tekortkoming wordt gesteld, en Opdrachtnemer ook na
die termijn toerekenbaar blijft tekortschieten in de nakoming van zijn verplichtingen. De ingebrekestelling dient
zo gedetailleerd en volledig mogelijk te omschrijven wat de tekortkomingen zijn, opdat Opdrachtnemer
adequaat hierop kan reageren.

Algemene Voorwaarden
SalesSpot
2
5.4 Ondanks dat Opdrachtnemer naar haar beste vermogen handelt, aanvaard Opdrachtnemer geen
aansprakelijkheid voor de handelingen die haar bemiddelde of gedetacheerde professionals uit voeren.
5.5 Indien Opdrachtnemer op enig moment wel aansprakelijk is voor enige schade, zal deze beperkt zijn tot
maximaal het factuurbedrag van de werkzaamheden waar de schade betrekking op heeft en zal nimmer meer
bedragen dan hetgeen door de verzekeraar van Opdrachtnemer in desbetreffend geval wordt uitgekeerd.
5.6 In geen geval is Opdrachtnemer aansprakelijk voor indirecte- c.q. gevolgschade, zoals gederfde inkomsten.
Artikel 6: Betalingen
6.1 Opdrachtnemer verstuurt in overleg met opdrachtgever de factuur. Bij opdrachten voor langere termijn wordt
er voorafgaand aan de opdracht een betalingsplan opgesteld.
6.2 Betalingen dienen te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen.
6.3 Alle leveringen in deze Algemene Leverings- en Betalingsvoorwaarden zijn exclusief btw en overige heffingen.
6.4 Reiskosten en reistijd zijn inbegrepen bij de prijzen van het ondersteuningstraject.
6.5 Reclameringen over facturen dienen schriftelijk te worden ingediend, eventueel per aangetekend schrijven
binnen acht dagen na dagtekening van de factuur.
6.6 Indien Opdrachtnemer de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn heeft ontvangen,
dan zal de opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling, over het openstaande bedrag vertragingsrente
verschuldigd zijn van 1% per maand of deel van een maand, welke aan het begin van de volgende maand bij de
vordering wordt geteld om rente op te brengen.
6.7 Indien Opdrachtgever na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, dan kan de vordering uit handen
worden geheven, in welk geval de Opdrachtgever naast het alsdan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden
zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en/of gerechtelijke kosten, waaronder alle kosten
berekend door externe deskundigheid naast de in rechte vastgestelde kosten, verband houdende met de inning
van deze vordering of van rechtsuitoefening anderszins, waarvan de hoogte wordt bepaald op minimaal 15%
van het openstaande saldo, met een minimum van €160 euro te vermeerderen met omzetbelasting (btw).
Artikel 7: Verplaatsen van data
7.1 Indien Opdrachtgever dit wenst kan, in onderling overleg met Opdrachtnemer, het traject van de te verrichte
diensten tot vier weken voor aanvang van de eerste afgesproken ondersteuning dag kosteloos worden verplaatst
naar een uiterlijk drie maanden later gelegen eind/ start datum.
7.2 In geval Opdrachtnemer door ziekte verhinderd is wordt het ondersteuningstraject verplaatst naar een nader
overeen te komen datum.
Artikel 8: Tussentijdse beëindiging opdracht (overmacht)
8.1 Opdrachtnemer heeft het recht zich uit een opdracht kosteloos terug te trekken, indien als gevolg van
overmacht, zijnde een omstandigheid die niet te wijten is aan haar verwijtbare schuld, een goede
opdrachtuitvoering wordt belemmerd.
Artikel 9: Annulering door Opdrachtgever
9.1 De Opdrachtgever heeft het recht de opdracht per aangetekend verzonden brief te annuleren.
9.2 Annulering kan kosteloos tot vier weken voor aanvang van de eerste ondersteuning dag.
9.3 Bij annulering korter dan drie weken voor aanvang van de eerste ondersteuning dag is de Opdrachtgever
verplicht de helft van de totaalprijs van de opdracht te voldoen.

Algemene Voorwaarden
SalesSpot
3
Artikel 10: Annulering door Opdrachtnemer
10.1 Opdrachtnemer kan een opdracht weigeren of de verder opdrachtuitvoering staken, indien het in conflict komt
met de algemeen geldende normen en waarden. In welk geval de Opdrachtgever geen tarief in rekening wordt
gebracht. Hierbij is een opzegtermijn van twee weken van toepassing.
Artikel 11: Geheimhouding en vertrouwelijkheid
11.1 Opdrachtnemer verbindt zich tot geheimhouding van alle in het kader van de opdracht betreffende het bedrijf
van de Opdrachtgever ontvangen gegevens, waarvan zij kan vermoeden dat deze van vertrouwelijke aard zijn.
11.2 Gegevens van Opdrachtgever worden door Opdrachtnemer vertrouwelijk behandeld.
Artikel 12: Non-concurrentie beding
12.1Gedurende de looptijd van de overeenkomst alsmede gedurende een periode van een jaar na beëindiging ervan,
is de Opdrachtgever verboden een door en/of middels Opdrachtnemer ter beschikking gestelde professional
direct of indirect een overeenkomst aan te bieden mits dit expliciet is overeengekomen door Opdrachtnemer.
12.2De Opdrachtnemer dient te alle tijde een tussen Opdrachtnemer en de Opdrachtnemer geldend (non-)
concurrentiebeding en/of relatiebeding te eerbiedigen. Handelt de Opdrachtnemer in strijd met het verbod, dan
heeft de opdrachtnemer te maken met een direct opeisbare boete van 26 weken maal 40 uur maal het uurtarief
van de betreffende professional, onverminderd het recht van Opdrachtnemer om schadevergoeding te
vorderen.
Artikel 13: Toepasselijk recht en geschillen
13.1 Op deze overeenkomst en alle daaruit voortvloeiende geschillen is uitsluitend het Nederlands Recht van
toepassing.
13.2 Mocht het tot een geschil komen waar partijen onderling niet uit komen, is ieder der partijen bevoegd om het
geschil voor te leggen aan de daartoe bevoegde rechter.
Artikel 14: Slotbepaling
14.1 De Opdrachtnemer is bevoegd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Van toepassing zijn steeds de laatst
gedeponeerde versie van de Algemene Voorwaarden.
14.2 Ingeval een of meer bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig blijken te zijn of worden vernietigd,
blijven deze Algemene Voorwaarden voor het overige in stand.