Social selling

B2B en B2C communicatie

Communiceer jij doormiddel van B2B of B2C communicatie?


Het is belangrijk om als bedrijf goed in kaart te brengen wie je doelgroep is. Bevind jij je op de B2B markt en verkoop je, jouw producten of diensten uitsluitend aan bedrijven? Of zit jij op de B2C markt en richt jij je op particulieren?

Er zit een groot verschil in de communicatie bij de B2B- en de B2C markt. De B2B markt bereik je vaak via LinkedIn en door het delen van informatieve blogs en artikelen. Dit terwijl je de B2C markt eerder bereikt op Instagram, Facebook en andere entertainment kanalen. Daarnaast bereik je de B2C markt eerder met content dat de klanten entertaint.

Samen kijken we naar jouw doelgroepbepaling en op welke markt je (potentiële) klanten zich bevinden. Vervolgens bepalen we met welke boodschap jij jouw klanten gaat bereiken en via welke kanalen dit het meest effectief is. Dan hoeven we nog maar één ding te doen: het maken van content die jouw doelgroep ook echt wilt zien en lezen.

Wil jij je klanten aanspreken op de juiste manier, maar weet je niet hoe? Plan snel een afspraak in voor een gratis sparsessie en wij helpen je verder.

SalesSpot is

Gericht op de juiste match

Wij vinden het niet alleen belangrijk dat de interim sales professional resultaat boekt. Voor ons is het verzorgen van de juiste match net zo belangrijk:

• wat heeft de organisatie nodig?
• wie past het beste waar?
• met welke kwaliteiten en competenties is de organisatie het meest verzekerd van resultaat?

Onze interim sales professionals voelen zich (mede) verantwoordelijk van het proces tot het resultaat bereikt is. Ze overtreffen daarbij graag de verwachtingen.

Referenties

SPOT - methode©

Situatie

Propositie

Optimalisatie

Transitie