SalesSpot werd ingeschakeld om bij de marktleider van Nederland in cadeaukaarten, twee nieuwe diensten op de markt te zetten. De werknemers waren (te) druk met hun eigen core business, terwijl er wel heel veel synergievoordelen te behalen waren. Dan moesten de nieuwe labels wel goed worden opgepakt en in de markt gezet worden. Daarom kozen wij ervoor om onze interim sales aanpak toe te passen!

Cadeaukaarten al 5 jaar een begrip in Nederland!

Nu de opdracht duidelijk is, is het tijd om te kijken naar de aanpak. Hoe gaan we twee nieuwe labels in de markt zetten? Welke stappen komen daarbij kijken en wat is daarvoor nodig?

Dit wil zeggen de nieuwe aansluitingen die snel akkoord zouden gaan met de voordelen…

We begonnen met het goed analyseren van de markt. Daarnaast is er focus aangebracht om tijd te investeren in het ‘laaghangend fruit’ (nieuwe aansluitingen die snel akkoord zouden gaan) Mede door de ‘gemakkelijke’ aansluitingen werd een stevige buffer en daardoor meer draagvlak gecreëerd voor de moeilijkere aansluitingen.

De twee nieuwe labels kregen snel meer ‘body’, waardoor er vanuit de bestaande referenties makkelijker anderen werden aangesloten. Er werden social media kanalen ingezet, waardoor de labels sneller ‘top of mind’ kwamen te zitten bij de volgers en bij de mensen die de berichten zouden zien. 

Via LinkedIn werden diverse contactpersonen proactief benaderd, om zo het netwerk te informeren en de voordelen te benoemen

Binnen 6 maanden hadden beide labels genoeg landelijke inleverpunten, waardoor deze werden geaccepteerd door diverse landelijke retail ketens. Mede door deze keuzes, werden deze twee kaarten snel geaccepteerd in Nederland en zijn het nu al meer dan 5 jaar een begrip in heel Nederland.