Wij werden ingeschakeld door een bedrijf die websites, webshops en apps realiseert. Ze kwamen bij ons voor advies en om meer interim sales ondersteuning te geven. Simpelweg: ze wilde van eenmalige investering, naar current business!

In verband met de economische crisis moest de verkoop weer een boost krijgen en was de opdrachtgever (te) afhankelijk van de eenmalige klanten. Daarnaast werden wij ook gevraagd om de operationele verkopen op te pakken.

100 nieuwe klanten, in twee jaar tijd!

Een mooie opdracht die een goede aanpak verdiend. Om de samenwerking zo succesvol mogelijk te laten verlopen, beginnen wij altijd met het opstellen van een plan van aanpak. Hier kwamen punten uit, waarmee wij direct aan de slag konden gaan. Deze punten waren:

Wij hebben de bestaande doelgroep geanalyseerd en aangepast naar meer winstgevende prospects. Hier is rekening gehouden met: afstanden, concurrentie, fysieke versus hybride afspraken, klantbeleving en de klantwensen;

Met de inzet van diverse stagiaires konden we extra verkoop medewerkers toevoegen die op hun beurt weer extra verkoop activiteiten konden gaan uitvoeren;

Het business model werd aangepast van eenmalige investeringen naar current business en we voegden een extra dienst toe: online sales

In twee jaar tijd verwelkomden we ruim 100 nieuwe klanten en werd het bedrijf minder afhankelijk van eenmalige klanten

In een kleine twee jaar zijn meer dan 100 nieuwe klanten toegevoegd die de komende jaren zorg dragen voor meer current business. Voordeel hiervan is dat het bedrijf minder afhankelijk is van de eenmalige klanten. Een ander voordeel is dat de relatie met de klanten beter werd onderhouden, waardoor er ook weer nieuwe klanten konden worden verwelkomd. En dat allemaal zonder koude acquisitie…