Diner Cadeau
Diner Cadeau was net in de markt en moesten in één jaar hun aansluitingen verdubbelen van 500 naar 1000 restaurants. Een flinke stap, die, als het zou lukken, veel voordelen met zich meebracht. Mocht Diner Cadeau het streefaantal van 1000 aansluitingen halen, dan zou de kaart bij de winkels van één van de grootste retailers van Nederland worden gepromoot en verkocht. Zo’n kans wil je niet laten liggen, want dit zou tot gevolg hebben dat de afzet minimaal verdubbeld zou worden. Maar hoe bereik je dit? Zelf hadden ze niet alle kennis in huis, waardoor wij in contact kwamen met elkaar.
Wij gingen vanaf het begin mee in de algemene bedrijfsvoering, maar merkte al snel dat hier wat structuur in aangebracht moest worden. Zo startten wij met een wekelijkse meeting, vaste dag en week patronen en evaluaties.
Wij waaide als een frisse wind door de organisatie en konden met een objectieve en kritische blik naar de huidige bedrijfsvoering kijken. Hoe Diner Cadeau aan het werk ging? Zij belde restaurants voor een afspraak om er dan met de auto langs te gaan. Zo reden ze door heel Nederland. Ondanks dat het land door vijven werd verdeeld, ging er veel tijd verloren met het rijden van A naar B.
Zonde, want tijd was kostbaar. Wij besloten om alleen nog maar telefonische afspraken te maken, dit scheelde veel reistijd. Daarnaast belde wij ook op zaterdagen en in de avonden. Door het bellen tijdens de tijden dat de restaurants ook daadwerkelijk open zijn, was de kans kleiner dat wij geen gehoor kregen. Deze keuzes en veranderingen zorgde ervoor dat de conversie werd verdubbeld en de doelstellingen bereikt werden!

Recente reacties