Diner Cadeau was net op de markt en had gelijk een uitdaging. In één jaar tijd wilde zij hun aansluitingen verdubbelen van 500 naar 1.000. Mocht dit worden bereikt, dan zou de Diner Cadeau kaart bij de winkels van één van de grootste retailers van Nederland worden gepromoot en verkocht. Het gevolg hiervan zou zijn dat hun afzet minimaal zou worden verdubbeld. Iets wat elke onderneming natuurlijk wilt. Deze kans moest gegrepen worden en met wat anders doe je dat, dan met interim sales!

De verdubbeling van Diner Cadeau

Maar hoe verdubbel je binnen één jaar tijd je aansluitingen? Dat is niet makkelijk en Diner Cadeau kwam erachter dat ze hierbij wel wat hulp konden gebruiken. Voor ons is geen uitdaging te groot en wij ging aan het werk op de volgende manier:

Vanaf de eerste dag zijn wij meegegaan met de algemene bedrijfsvoering, zo leerde wij het bedrijf steeds beter kennen. Vanaf dag 2 voegde wij meer structuur toe door middel van wekelijkse meetings, vaste dag- en weekpatronen en evaluatiemomenten.

Nu was het tijd voor het toevoegen van de kritische blik op de bedrijfsvoering. Op het moment dat wij bij Diner Cadeau binnen kwamen, waren afspraken gespreid door heel Nederland en het rijden van A naar B kostte veel tijd. Om tijd te besparen, zijn wij overgeschakeld op telefonische afspraken vooral in de avonden en op zaterdag. Dit waren de momenten waarop eigenaren / eindverantwoordelijke veelal zelf aanwezig waren en die ons dan ook gelijk te woord kon staan.

Door ons meer in de doelgroep te verplaatsen verdubbelden we de conversie en bereikten we de doelstelling!

Deze strategie werkte aan beide kanten. Accountmanagers hadden meer tijd over voor andere werkzaamheden die zij ook leuker vonden. Doordat we meer vanuit de doelgroep dachten werd de conversie verdubbeld en de doelstelling dus bereikt! Mede door onze inzet heeft Diner Cadeau binnen één jaar de 1000 aansluitingen behaald en werden zij verkocht door een van de grootste retailers van Nederland!