Wij hebben al veel geschreven over de meerwaarde die interim sales biedt voor verschillende bedrijven. Toch is het altijd beter om andere referenties te laten schrijven, in plaats van zelf te zeggen hoe goed wij zijn. En dat snappen wij, want waar het allemaal omdraait, dat zijn resultaten. Daarom nemen wij jullie mee de praktijk in. In deze klantcase vertellen wij meer over interim sales en onze effectieve werkwijze. 

Dit keer bespreken wij met jullie een van onze opdrachtgevers, namelijk Effort IT. Al meer dan tien jaar werkt Effort IT met ITSM-software. Deze 100% focus zetten ze in voor verschillende organisaties, hierbij denken ze procesmatig met bedrijven mee. Zo verminderen ze verspilling in ITSM-processen met de oplossingen van Halo. En dat allemaal met het volgende motto: Achieve more with less effort. 

Een jaar geleden begon onze samenwerking met Effort IT en we zijn hier nog steeds mee bezig. Het begon met de vraag of wij de leadopvolging wilden doen. Dat niet alleen. Ook was het verzoek dat wij ons bezig gingen houden met het inplannen van demo’s en het uitbrengen van offertes, wanneer dat door de klant gevraagd werd. 

Voordat wij een samenwerking aangaan, vinden wij het belangrijk om te weten wat het doel is van de samenwerking. Zo kunnen wij ons gericht gaan focussen op het maken van de beste match tussen Effort IT en de interim sales professional. In het geval van Effort IT hadden ze net een agentschap op zich genomen van een nieuw softwareproduct. Dit product moest de Benelux gaan veroveren. Alles was geregeld, alleen moesten er wat extra “sales handjes” bij voor de goede opvolging en mochten wij die nu net hebben! Ons doel: 150 licenties in het eerste jaar te behalen.

Effort IT in 3 stappen naar succes

150 licenties in het eerste jaar, dat klinkt als een behoorlijke uitdaging. Maar wij gaan geen uitdaging uit de weg! Na de eerste kennismaking en de brainstormsessie waren wij er al snel uit hoe we dit gingen aanpakken. Belangrijk was dat alle leads op een goede manier vastgelegd moesten worden. Het verkeer online wilden wij ook goed gaan monitoren. Om dit succesvol te doen kozen wij ervoor om in stappen te gaan werken. Op deze manier hielden wij goed overzicht en voorkwamen wij dat er al met de volgende stap werd begonnen, zonder dat de stap daarvoor goed was afgerond. De stappen gingen als volgt:

Stap 1: Wij begonnen met het inrichten van Hubspot. Dit is een CRM systeem dat ondersteunt op alle facetten van zowel marketing, sales, customer service en content management. In dit CRM systeem hebben wij de hele sales flow neergezet, van lead tot nieuwe klant. 

Door naar stap 2!

Stap 2: In de tweede stap hebben wij Leadinfo gekoppeld aan de website. Ook hebben wij dit systeem ingericht, zodat iedereen zijn of haar potentiële leads goed kon monitoren en een duidelijk overzicht had. 

Snel door naar alweer de laatste stap!

Stap 3: In de derde en laatste stap gingen wij de discovery call uitwerken. Met een discovery call bepalen wij of de organisatie, de dienst of het product matchen met en een bijdrage kunnen leveren aan het succes van de prospect. Zo krijg je goed de klantbehoefte in beeld. Op deze manier kan er een gerichte demo worden gegeven op basis van de pijnpunten van de klant.

Het vooropgestelde doel is verdubbeld!

Ondertussen hebben wij de drie stappen afgerond en gelukkig ook niet zonder resultaat. Het vooropgestelde doel stond op 150 afgesloten licenties in het eerste jaar. Dit hebben wij evenaart met maar liefst 300 licenties in totaal, verdeeld over 24 nieuwe klanten. Een super mooi resultaat, wat wij wederom hebben behaald met behulp van interim sales!

Heb jij een vraagstuk over een nieuw product wat je wilt lanceren of een nieuwe markt die je wilt aanboren? Dan is interim sales wellicht de juiste keuze voor jouw onderneming! Vraag snel een gratis telefoongesprek aan en wij kijken waar jij in kan groeien. Blijkt interim sales de juiste keuze te zijn voor jouw organisatie? Dan helpen wij jou met het maken van de beste match. Zo zorgen wij ervoor dat beide partijen kunnen genieten van een succesvolle samenwerking.