Koninklijke Horeca Nederland (KHN) had als droom om samen met het bedrijf Cadeau Concepten een CadeauKaart in de markt zetten waar de hele horeca in Nederland gebruik van kon maken. Dit moest alleen wel gebeuren, naast de huidige werkzaamheden om. Dit zorgde voor frictie want zowel de accountmanagers van KHN als van Cadeau Concepten waren te druk met relatiebeheer en acquisitie had minder hun interesse. Het perfecte voorbeeld waarbij je gebruik kan gaan maken van interim sales.

Om toch het nieuwe product in de markt te zetten, namen zij contact op met ons. Wij werden gevraagd om hier zowel operationeel als strategische invulling aan te geven. Door de schaalbaarheid van SalesSpot en de grootte van de opdracht werd er gestart met interim sales activiteiten gedurende 5 dagen in de week. Naarmate het project verdere invulling kreeg, werd er afgebouwd naar 2 à 3 dagen in de week. Dit scheelde ook weer in de kosten voor KHN en Cadeau Concepten. 

KHN begon de aanvragen te verdubbelen

KHN wilde dus samen met Cadeau Concepten en CadeauKaart een nieuw product op de markt zetten. Echter miste zij tijd en expertise om dit goed op te pakken. Om het nieuwe product toch succesvol in de markt te zetten, kwamen zij bij ons terecht. Wij wisten wat ons te wachten stond en gingen op de volgende manier aan de slag:

In samenspraak met Koninklijke Horeca Nederland is tijdens de Horecava (de horecabeurs van Nederland) ruimte vrijgemaakt op hun stand voor de CadeauKaart. Op deze manier kreeg de cadeaukaart niet alleen meer bekendheid en wekte ook vertrouwen op bij de doelgroep. De eerste horeca-ondernemers begonnen zich al aan te sluiten!

De weken erna belden we alle geïnteresseerden na en bezochten we veel prospects, om de kaart onder de aandacht te blijven brengen. Het netwerk breidde zich snel uit. Zeker toen we de actie ‘De Tipgever wordt beloond’ lanceerden. Het aantal aansluitingen verdubbelde!

Lead opvolging en de actie ‘De Tipgever wordt beloond’ leidde tot een verdubbeling van het aantal klanten!

Door de snelle opvolging en het borgen van de juiste informatie stond het nieuwe product binnen een jaar in de markt. Ondertussen is het een begrip in Nederland met meer dan 1.250 horeca-ondernemers, die zowel lid zijn van KHN als van de Horeca Cadeaukaart.