Via LinkedIn werden wij benaderd door een investeerder. Hij wilde marktleider worden in de glasbranche. Zijn doel was om ‘De snelste glaszetter van Nederland’ te worden. Op het moment dat wij benaderd werden, hadden ze al een flink marktaandeel, maar waren nog niet geheel dekkend. SalesSpot werd daarom gevraagd om mee te helpen en dit te verbeteren met behulp van interim sales.

Er lag al een plan van aanpak en we kregen twee sales opdrachten:

  • Bestaande klanten opnieuw benaderen en daarmee de synergievoordelen bespreken en vastleggen;
  • Nieuwe klanten en eindklanten benaderen en laten aansluiten.

Interim sales aanpak!

Wij begonnen met het benaderen van de bestaande klanten. Hiermee werden nieuwe afspraken gemaakt, besproken en vastgelegd. Veel van deze bestaande klanten hadden in het verleden (te) weinig aandacht gekregen en moesten daardoor weer enthousiast gemaakt worden.

Wij gingen alle contacten overzichtelijk borgen. Zo kon de hele organisatie deze gemakkelijk terugvinden. Hierdoor ontstond meer structuur, discipline en duidelijkheid.

Door het klantenbestand overzichtelijk te borgen, ontstaat meer structuur, discipline en duidelijkheid in een organisatie

Tussentijds werden de twee interim sales opdrachten uitgebreid met de opdracht om de zes sales binnendienst medewerksters te ondersteunen. Helaas gooide corona destijds roet in het eten en werd de opdracht on hold gezet en later intern opgepakt.