Door de aandeelhouders van een van onze bestaande opdrachtgevers, werden wij gevraagd om mee te denken om een nieuw bedrijf op de markt te zetten. Een super leuke interim sales uitdaging die wij natuurlijk met beide handen willen aangrijpen. Dat hebben wij dus ook gedaan en er werden twee doelen gesteld:

  • Het bedrijf ondersteunen met kennis en zorgen voor een betere bezettingsgraad;
  • De krappe arbeidsmarkt extra capaciteit bieden.

Interim sales aanpak!

Wij hadden dus twee doelen om te behalen, naast het op de markt zetten van het nieuwe bedrijf. Genoeg werk aan de winkel dus en vol enthousiasme gingen wij hiermee aan de slag. Dit deden wij op de volgende manier:

Na een aantal brainstormsessies, kregen we de interim sales opdracht: Analyseer en investariseer de markt waar er vraag is naar het product.

Nadat we dit inzichtelijk hebben gemaakt, hebben we de markt benaderd via de twee bekende wegen: social selling en acquisitie. Naar aanleiding van het opsturen van een concrete infographic.
* De korte termijn doelstelling werd snel gerealiseerd via acquisitie en hierdoor kon er geïnvesteerd worden in extra marketingactiviteiten;

Voor de lange termijn hebben wij de social selling activiteiten opgepakt. Hiervoor werden via de bekende social media kanalen de contactpersonen digitaal uitgenodigd. Deze uitnodigingen zijn vervolgens geconverteerd naar fysieke en digitale afspraken.

Via social media hebben we de contactpersonen digitaal uitgenodigd. Dit leidde tot diverse fysieke en digitale afspraken

In een paar maanden werd het nieuwe bedrijf een ‘echt bedrijf’ en werd het van een startup heel snel een scale up. Deze veranderingen creëerden ook weer groeistuipen, wat nieuwe uitdagingen met zich meebracht. Ook hierin mochten we bij SalesSpot meedenken.

Kortom het was een mooie en uitdagende interim sales opdracht, die succesvol is verlopen!