lead opvolging
snelle opvolging van leads
Succes vereist
Aandacht voor leads
Organisaties denken vaak dat ze de enige zijn waarbij de opvolging van online en/of offline leads beter kan. Dat is zeker niet het geval! De opvolging van leads blijft voor veel organisaties een lastig te managen proces.
De kans op succes is klein. Leads komen vaak van alle kanten (uit eigen koker en uit verschillende online verkoopportalen). Dat vraagt voor een blijvende focus op alle richtingen waar de leads vandaan komen. Dat kost tijd en aandacht. Gevolg: de kans op conversie keldert met het uur dat langer nodig is om te reageren. Zeker bij leads buiten openingstijden.
Het is erg belangrijk om een lead de aandacht te geven. Mede door het online geweld zijn de bezoeken aan een vestiging van een organisatie de laatste 10 jaar met circa 75% gereduceerd! Een goede opvolging van leads bevordert het aantal langdurende contacten en verhoogt de omzet.

SalesSpot is
Ervaring en succes
Voor een grote franchise keten hebben wij de conversie verhoogd van 36% naar 76% door de leads binnen één uur terug te bellen! Door onze service geen leads = geen kosten, kan het voor jou als klant alleen maar wat opleveren!
Referenties
Judith Manssen
Manssen People Management Consultancy
"Sinds 2019 doe ik zaken met SalesSpot. SalesSpot helpt met het opvolgen/nabellen van de leads die via mijn website binnenkomen. Wat ik in de samenwerking met SalesSpot erg waardeer is dat Steef en Herman snel zijn, zowel van begrip (ze hebben feilloos door wat ik bedoel en nodig heb in mijn business), maar ook qua handelen.
De leadopvolging was in 1 dag geregeld. Van de klanten die door hen zijn nagebeld hoor ik terug dat ze aan de telefoon niet-pusherig of té commercieel zijn, een luisterend oor hebben en écht meedenken. Mijn klanten hebben echt het gevoel dat ze iemand van mijn bedrijf aan de telefoon hebben gehad. SalesSpot is inhoudelijk goed op de hoogte en kan goed inschatten waar de klant mee geholpen is. Uiteindelijk hebben de acties van SalesSpot voor een continue stroom van hoogwaardige klantafspraken geleid."
Mark Gilbert
API
"We recruited Steef in early 2018 to assist us with customer retention during two challenging site moves. The customers served were all from the DACH region. Steef’s wealth of experience ensured that our customers received a seamless experience in how we serviced them and also in maintaining proactive communication with them. Added to this; Steef lead the development of the ordering process and the connection with the factory. He did this through excellent project management abilities which we also utilised when making the second site move – his attention to detail was excellent. The most important quality we benefited from Steef was his personal attributes. He was always calm under pressure, always positive and extremely supportive of all team members. This enabled us to build a new team and create the right motivation for success"
Harry Hoorn
Business Unit Manager
"Via een externe aanbeveling zijn we in contact gekomen met Steef van den Berg van SalesSpot, hij had en ervaring met onze bedrijfsvoering en ook nog met de branche. De interim opdracht was om naast ons huidige business model een extra label in de markt te zetten. Deze opdracht is Steef met volle energie aangevlogen en heeft iedereen in de organisatie erbij getrokken die daar voor nodig waren. De samenwerking is zo succesvol dat deze is verlengd en uitgebreid, zodat we ons in de toekomst nog meer kunnen focussen op effectieve en efficiënte sales voor meerdere facetten in het bedrijf."
Marc Galestin
Interim Sales
"Steef en Herman kunnen door hun brede netwerk (tijdelijke) opdrachten en werkgevers perfect bij elkaar brengen. Steef heeft gezorgd voor twee mooie opdrachten waar ik met veel plezier werk. Je merkt dat Steef en Herman zelf ook veel ervaring hebben in Sales waardoor ze goed met je mee kunnen denken welke opdracht het beste bij je kan passen."
Rob Tolboom
Trade Time
"Samenwerken met SalesSpot is voor mij als een maatpak. Steef & Herman zijn empathisch, betrokken, inlevend, duidelijke focus & sociaal. In de teamspirit welke we met elkaar hebben gaan we voor het beste voor de drie eenheid: opdrachtgever, tussenpersoon & opdrachtnemer. Ook gedurende het project blijft het contact bestaan tussen de drie eenheid om op deze manier het beste voor alle partijen eruit te halen."
Rob Hakvoort
Facility
"Tijdens het afronden van een van mijn toenmalige interim opdracht werd ik benaderd door Steef van SalesSpot. Hij gaf aan me enige tijd te volgen en daardoor mijn profiel goed te zien matchen met een openstaande aanvraag bij een van zijn opdrachtgevers. Na mijn akkoord tot voorstellen ging het snel, Steef deed dat wat we afgesproken hadden, transparant in communicatie over o.a. tarief en binnen no time zat ik bij de potentiële opdrachtgever aan tafel. Vanuit deze pitch hebben zij voor mij, en daarmee SalesSpot gekozen. Of het een match was? Inmiddels, 3,5 jaar later, ben ik trotse directeur én mede-eigenaar van deze mooie club."



