Sales ondersteuning en support

Sales transformatie

Sales transformatie verander met de wereld mee

De wereld blijft veranderen en het is belangrijk dat je organisatie met de veranderingen meegroeit. Wij zien nog vaak dat veel bedrijven het volhouden om sales op de traditionele manier te doen. Een verkoper gaat langs bij de klant om zo van alles over het product te vertellen. Maar is dit nog wel de meest productieve en effectieve manier of is er sales transformatie nodig? 

Ons antwoord: Nee! Kort, krachtig en duidelijk. Ofwel: ga gebruik maken van sales transformatie. De klant wilt niet weten waar het product allemaal van gemaakt is en wat het tot op de details kan. Een klant wil weten hoe het product voorziet in zijn of haar pijnpunt. Het is voor een verkoper dus belangrijk om zich te verplaatsen in de klant. Waar is de klant naar op zoek en waarom moeten ze kiezen voor jouw product? 

 

Onze sales transformatie aanpak

Het is lastig om je huidige gebruiken te veranderen, dat snappen wij natuurlijk ook. Daarom kunnen wij jou gaan helpen. Onze sales transformatie aanpak gaat ervoor zorgen dat er meer leads en deals zullen gaan binnenkomen. Hoe we dit doen? Samen met jou gaan we naar de sterke punten van je organisatie kijken, de ontwikkelingen binnen je doelgroep en de toegevoegde waarde voor jouw klanten. Op deze manier proberen wij de sales aanpak te verbeteren en misschien zelfs helemaal te veranderen. Het simpelweg laten toenemen van verkoopactiviteiten is niet wat wij onder sales transformatie verstaan, ook al is dat mooi meegenomen. Wij gaan kijken naar verbetermogelijkheden in iedere fase in de pipeline.

We snappen dat je nog niet helemaal weet wat dit precies inhoudt, daarom zullen we wat concrete voorbeelden met je delen. We kunnen je onder andere helpen met het anders organiseren van je bedrijf, waardoor jij en je werknemers effectiever en efficiënter gaan werken. Maar we werken ook met het buddy effect. Hierbij koppelen we een binnendienst medewerker aan een buitendienst medewerker. De binnendienst medewerker zal de administratieve taken van de buitendienstmedewerker overnemen, waardoor de buitendienst medewerker zich kan focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten. Samen met jou proberen wij daarnaast ook te zorgen voor additionele omzet naast je huidige omzet of we proberen om cross selling te creëren bij je eigen klanten.

 

  • Je huidige gewoontes doorbreken?
  • Met de wereld mee veranderen?
  • Meer uit je bestaande sales halen? 

 

Plan snel een gratis sparsessie in en start met winnen.

 

SalesSpot is

Gericht op de juiste match

Wij vinden het niet alleen belangrijk dat de interim sales professional resultaat boekt. Voor ons is het verzorgen van de juiste match net zo belangrijk:

• wat heeft de organisatie nodig?
• wie past het beste waar?
• met welke kwaliteiten en competenties is de organisatie het meest verzekerd van resultaat?

Onze interim sales professionals voelen zich (mede) verantwoordelijk van het proces tot het resultaat bereikt is. Ze overtreffen daarbij graag de verwachtingen.

Referenties

SPOT - methode©

Situatie

Propositie

Optimalisatie

Transitie