Hybride sales

De perfecte manier om te blijven groeien!

Hybride sales

Hybride sales is de combinatie, de samensmelting van bijvoorbeeld online en offline, van binnendienst en buitendienst, van marketing en sales en van interim en vast, een mix van virtueel verkopen en face-2-face gesprekken. De afgelopen decennia hebben wij deze groei steeds vaker bij onze klanten gezien. En dit zal ook zeker nog lang blijven doorgaan. Hybride sales gaat het nieuwe normaal worden, al is dat voor sommige bedrijven al het geval.

Van interim naar vast

Op deze manier helpen wij bedrijven met het vinden van geschikte nieuwe werknemers. Dit doen we op vast, interim en hybride niveau (de combinatie van interim en vast). Vanaf het moment dat jij besluit om een nieuwe werknemer te zoeken tot het moment dat deze ook daadwerkelijk succesvol zijn werk doet, is er heel wat tijd verstreken. Het is toch zonde om het werk zo lang te laten wachten, vind je ook niet? Om deze periode niet zomaar aan je voorbij te laten gaan en succes te blijven boeken, raden wij een interim professional aan!

De interimmer heeft in zijn of haar carrière al veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven en in verschillende branches. Met de ervaring zit het dus wel goed! Dit zorgt er gelijk voor dat de interimmer minder ingewerkt hoeft te worden. Hij of zij gaat aan de slag en doet alvast voorbereidend werk voor als de nieuwe, vaste medewerker arriveert. Je nieuwe werknemer gaat gelijk aan de slag, zonder kostbare tijd te verspillen. Op deze manier blijf jij successen behalen en heb je gebruik gemaakt van hybride sales! Je hebt namelijk een combinatie weten te maken met vaste medewerkers en interim professionals.

Combineren van marketing en sales

Je hebt marketingbureaus die zich vooral concentreren op het maken en beheren van campagnes, het verhogen van de naamsbekendheid en het binnenhalen van leads. Dit terwijl de sales bedrijven zich meer bezighouden met hun klanten bezoeken en nieuwe klanten aantrekken. Zij maken afspraken met leads en veranderen ze van een lead naar een klant of opdracht. Deze processen lopen nog wel eens naast elkaar en dat is eigenlijk zonde. Marketing heeft geen inzicht in de sales tak en andersom! Met behulp van hybride sales pakken we het beste van de twee werelden en combineren dit met elkaar om zo nog meer resultaat te behalen. 

Online en offline

Online en offline is sinds de corona crisis steeds meer in elkaar verweven geraakt. Van alles fysiek in één keer naar alles online, gecombineerd en weer terug. Zo flexibel zijn we in jaren niet geweest. Maar je raadt het al, ook hier komt het begrip hybride weer naar voren. 

De moderne klantreis gebeurd niet meer alleen online of offline, maar wordt tegenwoordig ook gecombineerd! De verschillende contactmomenten vinden zowel online als offline plaatst voordat de consument overgaat op een aankoop. Het is dus belangrijk dat je al deze facetten goed hebt ingevuld. 


Buitendienst werkt samen met de binnendienst

De traditionele scheiding en rolverdeling is bij elke sales medewerker wel bekend. De buitendienst gaat naar de klanten toe om te kijken of de samenwerking nog naar behoren loopt en is bezig met het werven van nieuwe opdrachten en klanten. Dit allemaal terwijl de binnendienst op kantoor zit. Zij zijn druk met het beheren van de systemen, het vergroten van de naamsbekendheid en het verwerken van de orders. Het werkt, maar of het nu heel efficiënt is, wij denken van niet. Daarom ook: hybride sales.  

De buitendienst is veel te druk en hebben meestal geen tijd, en geen zin, om nieuwe afspraken in te plannen en hun administratie te doen. Zij hebben vaak moeite om met nieuwe leads in contact te komen, omdat ze te weinig hebben geïnvesteerd in online leadgeneratie. De meeste tijd gaat dan ook uit naar de al bestaande klanten, omdat het makkelijker is om daar een afspraak mee te maken. Maar zonder afspraken met nieuwe potentiële klanten, geen nieuwe aanwas en zonder nieuwe klanten geen groei. 

De samenwerking tussen de binnen- en buitendienst is belangrijker dan ooit. De binnendienst zorgt voor een succesvolle online leadgeneratie, zodat de buitendienst alleen nog maar naar de afspraak toe moet gaan en een nieuwe klant of opdracht te verwezenlijken. Om dat makkelijker te maken gebruiken wij de BANT leadgeneratie aanpak. Hierbij worden de beslisser in jouw doelgroep geïdentificeerd. Vervolgens wordt hier contact mee gelegd en wordt er gezorgd dat ze positief worden over jouw organisatie. Tegelijkertijd wordt de online zichtbaarheid vergroot, je doelgroep moet natuurlijk wel weten van jouw bestaan.

Benieuwd hoe wij dit aanpakken? Lees dan ons blog over hybride sales. Of maak een gratis afspraak.

SalesSpot is

Gericht op de juiste match

Wij vinden het niet alleen belangrijk dat de interim sales professional resultaat boekt. Voor ons is het verzorgen van de juiste match net zo belangrijk:

• wat heeft de organisatie nodig?
• wie past het beste waar?
• met welke kwaliteiten en competenties is de organisatie het meest verzekerd van resultaat?

Onze interim sales professionals voelen zich (mede) verantwoordelijk van het proces tot het resultaat bereikt is. Ze overtreffen daarbij graag de verwachtingen.

Referenties

SPOT - methode©

Situatie

Propositie

Optimalisatie

Transitie