Hoe is het nu met…. 


Benjamin van Brakel, accountmanager bij Facility

Het eerste gesprek tussen SalesSpot en Facility was er één om niet snel te vergeten…

Daar zat Benjamin van Brakel, accountmanager bij Facility. Klaar achter de laptop en ingelogd om de online Sales training van SalesSpot te volgen. Na enkele minuten ontstond er lichte commotie. Opeens begon zijn kat Obi (achternaam: Wan Kenobi) gekke koprollen en andere vreemde bewegingen te maken. Een bos lelies (zeer giftig voor katten) bleek de boosdoener. Het grootste deel van het gesprek ging die dag langs Benjamin heen, maar later kon hij zich gelukkig laten bijpraten over het advies dat SalesSpot had voor deze facilitaire dienstverlener.

Benjamin: “Stilzitten is geen optie. Ook niet in coronatijd. Daar waren we het al snel over eens. Als je nu niets erin stopt, komt er straks ook niets uit. Na een zeer goed eerste kwartaal, viel het bij ons ook opeens stil. De heren van SalesSpot drukten ons op het hart om juist in deze periode gas te geven. ‘Kijk waar nieuwe kansen liggen. Bel nieuwe (potentiële) klanten. Laat weten wie je bent en wat je voor een bedrijf kunt doen.’ Daar hebben ze ons echt in gestimuleerd.

Dit klinkt soms makkelijker dan het is. Zeker in een periode dat mensen steeds meer thuis moesten gaan werken en bedrijven hun eigen problemen hadden om de boel draaiende te houden. Toch hebben we dit doorgezet. En daar plukken we nu de vruchten van. Mensen gaan weer wat meer naar kantoor en daar kunnen wij ze goed bij helpen. We hebben onze dienstverlening zelfs uitgebreid. Zo leveren we tegenwoordig ook ‘corona hosts’; professionele gastvrouwen die bezoekers ontvangen,  geldende afspraken toelichten en de regels uitleggen.”

Terugkijkend op Zaaien en Oogsten, is het prettige contact en bruikbare advies blijven hangen. Maar het blijft ook onlosmakelijk verbonden met kat Obi die opeens spontaan halve salto’s ging maken…