Over ons
Methodes
Onze methodes
©SalesSpot is al diverse jaren dé partner op het gebied van sales ondersteuning.
Deze ondersteuning bieden wij doormiddel van onze eigen methodes:
Wij vertellen je graag meer over deze methodes en hoe ze in zijn werk gaan. Op de pagina’s zelf vind je een uitgebreide omschrijving. Benieuwd naar de korte samenvatting? Deze vind je onderaan deze huidige pagina.
Met onze unieke methodes willen wij ons onderscheiden van de markt. Daarnaast bieden wij je op deze manier dé oplossing om verder te groeien en verbluffende resultaten te behalen.
Daarnaast kan je ons inschakelen voor het oplossen van complexe commerciële vraagstukken of ter ondersteuning van je social media kanalen. Als specialist in tijdelijke sales kunnen wij snel schakelen, waardoor kwaliteit en snelheid hand in hand kunnen gaan.
Kom meer te weten over onze unieke aanpak en ons geweldige team en misschien groei jij straks wel samen met ons!
SalesSpot is dé strategische partner die jouw groei ambities realiseert. Dit doen wij door middel van onze eigen SalesSpot aanpak: de SPOT – methode© en de +1 filosofie!
SPOT-methode©
Met de SPOT-methode© brengen wij inzichtelijk hoe we jouw organisatie kunnen laten groeien met lagere kosten!
Situatie
De ‘S’ in de SPOT- methode© staat voor de Situatie en geeft inzicht in de huidige interne situatie van jouw verkoop organisatie: onderzoek en analyse van de huidige organisatie, processen en prestaties.
- Verkoopprestaties
- Verkoopprocessen
- Teamanalyse
- Technology en Tools
Propositie
De ‘P’ in de SPOT-methode© staat voor de Propositie en is gericht op de externe beleving van jouw producten of diensten. Hierbij onderzoeken wij de waarde van het aanbod dat u aan jouw (potentiële) klanten biedt.Unieke kenmerken
- Producten of diensten
- USP’s
- Doelgroep analyse
- Waardecreatie
- Positionering
- Marktanalyse
Optimalisatie
Na het grondig scannen van de huidige verkooporganisatie en het scherpstellen van de unieke verkoop propositie, is het nu tijd voor de ‘O’ van Optimalisatie: de resultaten structureren en uitwerken in een optimalisatie-voorstel.
- Teamoptimalisatie
- Procesverbetering
- Technologie-implementatie
- Doelgroep
- KPI-definitie.
Transitie
Nu de Situatie, Propositie en Optimalisatie zijn uitgewerkt kunnen jullie onder de ‘T’ van Transitie verbeteringen voor groei en kostenbesparingen uitrollen en toepassen.
- Implementatie van veranderingen
- Teamcommunicatie en training
- Monitoring en feedback
- Cultuur en leiderschap
- Verandermanagement
- Doelen en KPI’s
+1 filosofie
In een succesvolle sales organisatie wordt doorlopend gestreefd naar meer en beter. Met onze +1 filosofie geven wij invulling aan deze ambitie, zodat ook jouw organisatie beter wordt en in staat is om meer te leveren.
Hybride sales
Hybride sales is niet meer weg te denken uit elke moderne organisatie. Om onze klanten te helpen met groeien, gebruiken wij onder andere hybride sales:
- Interim combineren met vast
Voordat jij een nieuwe vaste medewerker hebt gevonden, is er heel wat tijd verstreken gegaan. Om deze tijd toch door te blijven groeien, vullen we de plek tijdelijk in met interim professional.
- Marketing en sales
Combineer je marketing en sales tak en kom achter het beste van de twee werelden. Het is zonde om je te focussen op één discipline! Een voorbeeld: maak een aantrekkelijke campagne (marketing). De leads die hierop binnenkomen kan je gelijk bellen en navolgen en dat is sales.
- Online en offline
De moderne klantreis gebeurd niet meer alleen online of offline, maar wordt tegenwoordig ook gecombineerd! De verschillende contactmomenten vinden zowel online als offline plaatst voordat de consument overgaat op een aankoop.
Meer weten over onze hybride aanpak? Verdiep je dan hier of lees ons blog.
SalesSpot werkt volgens de SPOT – methode©
Situatie (organisatie en marktanalyse)
Propositie (jouw sterke punten matchen met doelgroep)
Optimalisatie (plan van aanpak opstellen en uitvoeren)
Transitie (veranderingen worden effectief geïmplementeerd)